BORNHOLMSLINJEN
FAQ
FAQ - BORNHOLMSLINJEN
Den 1 september 2018 övertar Molslinjen A/S trafiken till och från Bornholm.
På den här sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna om tiden fram till den 1 september 2018.
Du kan boka biljett efter den 1 maj 2018
Vi presenterar en tidtabell och priser den 1 maj 2018.
Du köper utresebiljett hos Færgen, och därefter köper du returbiljetten hos BORNHOLMSLINJEN, när biljetterna har börjat säljas.
Du kan skicka din fråga till bornholm@molslinjen.dk
Vi har inget servicecenter på Bornholm ännu. Du kan skriva till BORNHOLMSLINJEN på bornholm@molslinjen.dk
Om du ställer en fråga på Molslinjen A/S' Facebook-sida får du svar så snabbt som möjligt. När vi närmar oss den 1 september 2018 får BORNHOLMSLINJEN en egen Facebook-sida.
Molslinjen A/S kommer framöver att göra det betydligt billigare att resa till och från Bornholm
Om det är möjligt kan du be att få pengarna tillbaka hos Færgen. Därefter kan du köpa en ny biljett hos BORNHOLMSLINJEN.
Fribiljetter som är utställda av Færgen är bara giltiga hos Færgen och kan inte användas på BORNHOLMSLINJEN. De måste användas innan BORNHOLMSLINJEN tar över trafiken den 1 september 2018.
Ditt pendlaravtal fortsätter inte automatiskt och pendlarkort hos Færgen kan inte användas efter den 1 september 2018. Molslinjen A/S kommer att erbjuda ett pendlarkort och det kommer mer information om det när allt är klart.
Vi räknar med att öppna försäljningen av biljetter till turen Rønne–Sassnitz i början av januari 2018
Molslinjen A/S räknar med att utlysa lediga tjänster under första kvartalet 2018. Spontanansökningar kan skickas till job@molslinjen.dk